מאז ומתמיד אהבתי לנתח מקרים מורכבים

ולחפש פתרונות מחוץ לקופסא לבעיות בתחומים שונים.

כשבגרתי, האהבה הזו השתלבה עם הרצון לסייע לאנשים וללחום עבורם את מלחמות הצדק שלהם,
ומצאתי את ייעודי כטוען רבני.

את לימודיי סיימתי בבית מדרש גבוה להוראה ודיינות והוסמכתי לשמש כטוען רבני על ידי נשיא בית הדין הגדול.

לאחר הסמכתי נכנסתי להתמחות במשרד עוד אפרים גביש ושות, התמחות שהעניקה לי נסיון רחב במיוחד בכל הקשור לדיני אישות ומשפחה ומספקת לי עד היום כוח, ידע ואנרגיות בתיקים של הלקוחות הפרטיים שלי.

ב12 השנים בהן אני עוסק במלאכתי כטוען רבני ייצגתי מאות לקוחות בכל תחומי המשפט כשהמיקוד שלי הוא
בדיני משפחהגם מקרים מורכבים במיוחד
ובדיני ממונותייצוג של שכירים, מעסיקים, חברות, עמותות ועוד ועוד.

את לימודיי סיימתי אמנם לפני שנים רבות אך אני דואג להמשיך להתמקצע ולהתעדכן בחידושים המשפטיים כל הזמן, כדי לאפשר לכל אחד מלקוחותי לקבל את השירו עבורו.
ולכן אני משתתף באופן קבוע בסדנאות בענייני יחסי עובד מעביד ובסדנאות בענייני משפחה מטעם לשכת עורכי הדין.

זכיתי גם להנחות ולהנחיל לדור הבא בהרצאות שאני מעביר מטעם ארגוןיגדיל תורהבנושאי ממון ומסחר על פי ההלכה ובמרכז החרדי לניהולבדיני עבודה על פי ההלכה.

מעט
אודותיי

מעט
אודותיי:

מאז ומתמיד אהבתי לנתח מקרים מורכבים

ולחפש פתרונות מחוץ לקופסא לבעיות בתחומים שונים.

כשבגרתי, האהבה הזו השתלבה עם הרצון לסייע לאנשים וללחום עבורם את מלחמות הצדק שלהם,
ומצאתי את ייעודי כטוען רבני.

את לימודיי סיימתי בבית מדרש גבוה להוראה ודיינות והוסמכתי לשמש כטוען רבני על ידי נשיא בית הדין הגדול.

לאחר הסמכתי נכנסתי להתמחות במשרד עוד אפרים גביש ושות, התמחות שהעניקה לי נסיון רחב במיוחד בכל הקשור לדיני אישות ומשפחה ומספקת לי עד היום כוח, ידע ואנרגיות בתיקים של הלקוחות הפרטיים שלי.

ב12 השנים בהן אני עוסק במלאכתי כטוען רבני ייצגתי מאות לקוחות בכל תחומי המשפט כשהמיקוד שלי הוא
בדיני משפחהגם מקרים מורכבים במיוחד
ובדיני ממונותייצוג של שכירים, מעסיקים, חברות, עמותות ועוד ועוד.

את לימודיי סיימתי אמנם לפני שנים רבות אך אני דואג להמשיך להתמקצע ולהתעדכן בחידושים המשפטיים כל הזמן, כדי לאפשר לכל אחד מלקוחותי לקבל את השירו עבורו.
ולכן אני משתתף באופן קבוע בסדנאות בענייני יחסי עובד מעביד ובסדנאות בענייני משפחה מטעם לשכת עורכי הדין.

זכיתי גם להנחות ולהנחיל לדור הבא בהרצאות שאני מעביר מטעם ארגוןיגדיל תורהבנושאי ממון ומסחר על פי ההלכה ובמרכז החרדי לניהולבדיני עבודה על פי ההלכה.

הערכים
שלי:

אמינות ומסירות.

בכל פעם שלקוח עובר את מפתן המשרד, עוד לפני שאני מקבל עלי לייצג אותו, אני מוודא שהוא אמין ודובר אמת.

כל זאת על מנת שאוכל לספק לו את השירות האמין ביותר ולהיות שם לצידו ב100% כשאני מייצג אותו בנאמנות וביושר מול בית הדין.

ברגע שבחרתי ללוות לקוח, אני אהיה שם בשבילו לכל אורך הדרך ב120% ואעשה הכל כדי להשיג עבורו את הצדק המגיע לו.

מקצועיות ללא פשרות.

אין לי ספק שלכל לקוח מגיע הטוען הרבני הטוב ביותר וכדי להיות כזה בשבילו חשוב לי לוודא שאני לא מפספס אפילו פסיק בכל הקשור לענייני חוק והלכה.

לכן אני דואג להשתלם כל הזמן ולהשאר מעודכן בכל חידוש בתחומים בהם אני עוסק.

חדשנות וחדות.

אני מאמין גדול בפתרונות מחוץ לקופסאשנים של נסיון בפתרון סכסוכים ובייצוג אינספור לקוחות – עסקיים ופרטיים – הוכיחו לי שגם כשנראה שאין מוצאהוא תמיד קיים.

כדי למצוא אותו נדרשת יצירתיות וזהו אחד החלקים האהובים עלי בתהליך הטיעון.

מציאת הטיעון המדוייקייצוג בדרך לא שגרתית או הברקה שמאפשרת לשני הצדדים לסגור את התיק מחוץ לכתלי בית המשפט.

ליווי ופתרונות מקיפים.

כשאני מלווה לקוח בתהליך משפטי, אני נחשף כמעט לכל סיפור החיים שלו וגם להתמודדויות נוספות שלו.

מעצם הנסיון, הידע והקשרים שלי, ביכולתי לסייע ללקוח כזה גם בתחומים שאינם קשורים ישירות להליך המשפטי, כמו הליכים מול ביטוח לאומי, משרד השיכון ועוד ועוד.

אני תמיד שמח לאפשר להם לקבל ממני פתרונות גם במקומות הללו, ולחסוך להם עוד כסף, זמן וכאבי ראש.

הערכים
שלי:

אמינות ומסירות.

בכל פעם שלקוח עובר את מפתן המשרד, עוד לפני שאני מקבל עלי לייצג אותו, אני מוודא שהוא אמין ודובר אמת.

כל זאת על מנת שאוכל לספק לו את השירות האמין ביותר ולהיות שם לצידו ב100% כשאני מייצג אותו בנאמנות וביושר מול בית הדין.

ברגע שבחרתי ללוות לקוח, אני אהיה שם בשבילו לכל אורך הדרך ב120% ואעשה הכל כדי להשיג עבורו את הצדק המגיע לו.

מקצועיות ללא פשרות.

אין לי ספק שלכל לקוח מגיע הטוען הרבני הטוב ביותר וכדי להיות כזה בשבילו חשוב לי לוודא שאני לא מפספס אפילו פסיק בכל הקשור לענייני חוק והלכה.

לכן אני דואג להשתלם כל הזמן ולהשאר מעודכן בכל חידוש בתחומים בהם אני עוסק.

חדשנות וחדות.

אני מאמין גדול בפתרונות מחוץ לקופסאשנים של נסיון בפתרון סכסוכים ובייצוג אינספור לקוחות – עסקיים ופרטיים – הוכיחו לי שגם כשנראה שאין מוצאהוא תמיד קיים.

כדי למצוא אותו נדרשת יצירתיות וזהו אחד החלקים האהובים עלי בתהליך הטיעון.

מציאת הטיעון המדוייקייצוג בדרך לא שגרתית או הברקה שמאפשרת לשני הצדדים לסגור את התיק מחוץ לכתלי בית המשפט.

ליווי ופתרונות מקיפים.

כשאני מלווה לקוח בתהליך משפטי, אני נחשף כמעט לכל סיפור החיים שלו וגם להתמודדויות נוספות שלו.

מעצם הנסיון, הידע והקשרים שלי, ביכולתי לסייע ללקוח כזה גם בתחומים שאינם קשורים ישירות להליך המשפטי, כמו הליכים מול ביטוח לאומי, משרד השיכון ועוד ועוד.

אני תמיד שמח לאפשר להם לקבל ממני פתרונות גם במקומות הללו, ולחסוך להם עוד כסף, זמן וכאבי ראש.

צור קשר לקבלת יעוץ ראשוני

מזונות ילדים-בן מרדן

שאלה

מה הדין בילד שמסרב לפגוש באביו ולהיות אתו בקשר האם גם אז חייב האב במזונות ילדים?

תשובה

חובת תשלום מזונות ילדים לפי הדין העברי הינה חובה אבסולוטית ומוחלטת על האב לזון את ילדיו. מהות חובה זו משתנה אומנם בגילאים השונים אך בין אם זו חובה מעיקר הדין, ובין אם זו חובה מדין צדקה, או אפילו רק מכוח תקנת רבנות הראשית עדין זו חובה שמוטלת על האב.

בן או בת שמיוזמתם האישית אינם מעוניינים בקשר עם האב ונמנעים מקשר עמו מוגדרים בפסיקה ההלכתית ‘בן מורד’ או ‘בן מרדן’ בין אם הסירוב הוא להיות במשמורת האב או אפילו סירוב להסדרי שהות אצל האב.

בהלכה (שו”ע אבן העזר סימן פב סעיף ז) נפסק שילד מעל גיל 6 המסרב להיות אצל אביו פטור האב ממזונותיו וכלשון החלקת מחוקק (שם ס”ק ט) ”כשהבן אינו רוצה להפרד מאמו יש לאב לומר אין עלי חיוב צדקה לפרנסו כל זמן שאין שומע לקולי להיות אצלי ללמדו תורה ושאר דברים”.

בפסקי דין רבניים שיצאו מתחת ידם של דייני בית הדין הרבני לדורותיהם מצינו כמה גישות בפסיקת מזונות ילדים לבן מורד. בפסיקה עוצבו כללים וגדרים להגדרת בן מרדן והסנקציות כלפיו [1]. יש כאלו ששוללים לגמרי מזונות ויש שרק מפחיתים, ויש שמבדילים בין בן מורד לבת מרדנית.

כאשר בית הדין הרבני נוכח כי הסיבה לסירוב הבן לקשר עם האב מקורו ב”ניכור הורי” מצד האם כי אז ייחשב הבן לאנוס ולא לבן מורד ולא ישללו ממנו מזונותיו.

כמו כן כאשר המרידה נובעת מהתנהגותו של האב גם אז לא ייחשב בן מרדן אלא אנוס וכלשון בית הדין הרבני הגדול בתיק מספר 993786/2

”…בנסיבות אלו אין אנו מדברים בבן מרדן אלא באב שלא מעוניין באמת בבנו, ואם הבן מרדן – הדבר נעשה בגין מעשי האב.

ונחזי אנן: אם אב מכה את בנו ועקב כך הבן לא מעוניין להיפגש עימו, וכי יעלה על הדעת שהאב יוכל לטעון “יבוא בני המוכה אליי, ואפרנסנו, ואם לא – לא אתן מזונות”? ודאי שאין הדברים כן, וודאי שבמקרה כזה נכוף האב לשלם מזונות לבן באשר הוא שם. משכך, מאי שנא אב המכה את בנו פיזית מאב המכה נפשית? ולעניות דעתנו אב המכה נפשית חמור מהמכה פיזית, וודאי אין הוא יכול לטעון “מכיוון שאין בני נפגש עימי לא אשלם מזונותיו”…

מילים כדורבנות!

נמצא כי שלילת מזונות לבן מרדן יש לו מקור בהלכה אך הקביעה האם מדובר בבן סרבן או בבן מנוכר נתונה להחלטת בית הדין. לא בניקל יחליט בית הדין הרבני לשלול מזונות מילד, ורק כאשר מוכח למעלה מכל ספק שמדובר במרידה שאינה נובעת מהתנהגות האב או מניכור הורי חלילה.

במקרה ונקלעתם למצב כאוב זה מומלץ לפנות לטוען רבני הבקי בדיני משפחה ובפסיקת בתי הדין הרבניים לקבלת ייעוץ מקצועי.


[1] ראה מנחת אברהם ח”ג סימן ד’ דעת הגר”א שפירא זצ”ל. מפשטי שאול סמן כ”ג דעת הגר”ש ישראלי הגר”ש גולדשמיט והגר”א יוסף זצ”ל. פד”ר כרך י”ג עמ’ 20 דעת הציץ אליעזר. קובץ תחומין כרך ח’ עמ’ 69-86. תחומין ט”ז 87, 99. עטרת דבורה ח”א סימן ל.